Bli kjent med Vidar og hans tanker om personalisert kommunikasjon

Av Lena Angvik

02. sep. kl. 13:15

Vi er stolte av kompetansen vi sitter på her i Bas, og de dyktige ansatte som jobber hver dag for å redde verden fra irrelevant kommunikasjon.

I en av avdelingene finner du våre MA-spesialister, rådgivere og prosjektledere som jobber tett på kundene når det kommer til oppsett og utsendelse av både kundereiser og e-post. Vi har laget en serie med intervjuer der du kan bli bedre kjent med de ansatte i denne avdelingen, og deres tanker rundt 1:1 kommunikasjon.

Vi har tidligere snakket med Oddbjørg, Ida og Trine, så klikk deg gjerne inn her og bli litt bedre kjent med dem også.

La oss bli bedre kjent med Vidar.

Vidar har jobbet i Bas i mange år, med mange forskjellige oppgaver. Han begynte som ekspert på DM, der han jobbet med en rekke spennende kunder som prosjektleder, og leverte ulike kreative prosjekter til postkassen. Vidar er en dreven prosjektleder, og har de siste årene beveget seg fra tradisjonell DM til Marketing Automation, og jobber i dag med kommunikasjon i flere kanaler for våre kunder.

Her er tre raske spørsmål for å bli bedre kjent med Vidar og hans tanker om personalisert kommunikasjon:

Hvorfor mener du det er viktig med 1:1 kommunikasjon?

Jeg mener at 1:1 kommunikasjon er viktig for å kunne bli tatt på alvor av kunden. Ingen ønsker å sende ut budskap som får mottakeren til å himle med øynene fordi det er helt irrelevant. Vi har alle opplevd dette i større eller mindre grad, om det er reklame rettet mot produkter til barn man ikke har, eller påminnelse om service på en bil man har solgt.

Hva er det kuleste prosjektet du har jobbet på, og hvorfor?

Jeg har jobbet mye med DM gjennom min karriere, og har fått være med på mange kule prosjekter der kunder ønsket kreative kampanjer utenom det vanlige. Til tross for at dette var veldig gøy for oss som byrå var det ikke alltid like stort fokus på kost-nytte, og målbar effekt av en kampanje. En kampanje kan gjerne være kul, men minst like viktig er det at den kan måles, og gir god kost-nytte.

Hva er ditt beste tips når det kommer til å drive med personalisert kommunikasjon?

Mitt beste tips er lær å krabbe før du prøver å gå. Få en god oversikt over hvor du står i dag, og legg en realistisk plan basert på ditt utgangspunkt. Hvis du er relativt fersk på området er det lurt å starte i det små – velg deg ut et par tiltak, og vær nøye på å følge effekten av disse underveis. Erfaring og læring er det viktigste i begynnelsen av prosessen, og for å dokumentere at personalisert kommunikasjon fungerer. Det er viktig at hele bedriften er enige om at dette er et satsningsområde for å få gjennomført endring og oppnå gode resultater.

Vil du snakke med Vidar? Send ham en e-post på vidar.ekstrom@bas.no, da vel :)

Synes du dette var spennende å lese om? Få oppdatering om nye blogginnlegg og arrangementer fra Bas.


Andre artikler