Bli kjent med Oddbjørg og hennes tanker om personalisert kommunikasjon

Av Hilde Haustreis

14. mars kl. 13:41

I Bas er vi så heldige å ha fagnerder med mye ulik kompetanse, noe som gjør at vi kan utfylle hverandre i komplekse prosjekter. I vår CRM-avdeling finner du MA-spesialister, rådgivere og prosjektledere som jobber tett på kundene når det kommer til oppsett og utsendelse av både e-post og kundereiser.

Men hva driver disse flinke folka med, sånn egentlig? Du skal nå få lov til å bli litt bedre kjent med oss.

Først ut er Oddbjørg Berge.


Oddbjørg er det hun selv kaller en gammel traver i Bas. Hun har nesten alltid jobbet med e-postkommunikasjon ut mot kunders kunder, som blant annet Gjensidige, Eika, Canal Digital, RiksTV, og mange, mange flere. Så sannsynligheten for at du har mottatt noe i innboksen som Oddbjørg har stått i spissen for, er ganske høy!

Her er tre kjappe spørsmål med Oddbjørg:

Hvorfor mener du det er viktig med 1:1 kommunikasjon?

Fordi det funker. Vi i Bas ønsker å redde verden fra irrelevant kommunikasjon, og ved å spisse kommunikasjonen ut mot hver enkelt kunde, unngår du å mase om unødvendige ting, og fjerner dermed all støyen. I bunn og grunn handler det om å gjøre hverdagen til folk bedre.

Hva er det kuleste prosjektet du har jobbet på, og hvorfor?

Her ønsker jeg å trekke frem et internt prosjekt vi har gjennomført i Bas. Da vi gikk fra å hete «Netlife Dialog», til å hete «Bas Kommunikasjon», var det både armer og bein på alle som jobber her – merkevaren skulle endres på kun 4 måneder (!) Endringen ble gjort på bakgrunn av at «Netlife Design» og «Netlife Dialog» ofte ble forvekslet med hverandre, og vi ønsket en rendyrket profil. Det var et prosjekt som bød på mange nye utfordringer, og ikke minst spennende muligheter. Litt morsomt å jobbe med egen merkevare, etter å ha jobbet med andre sin i alle år.

Dere kan lese mer om prosjektet her.

Hva er ditt beste tips når det kommer til å drive med personalisert kommunikasjon?

Ta en ting av gangen, og gjør ting ordentlig. Fokuser på en målgruppe av gangen og sett deg godt inn i den – ha fokus på hvem du ønsker å kommunisere til når du jobber med innhold, og tilpass både ‘tone of voice’ og kommunikasjonskanal til mottakeren. Sørg også for at teknikken stemmer, og at alt er testet ut til fingerspissene.

Har du noen spørsmål til Oddbjørg, eller lurer du på hva vi kan gjøre for deg og din bedrift? Ta gjerne kontakt her

Synes du dette var spennende å lese om? Få oppdatering om nye blogginnlegg og arrangementer fra Bas.


Andre artikler