Nytt samarbeid: Bas og Stell revolusjonerer butikkopplevelsen

Av Lena Angvik

23. okt. kl. 13:05

På bildet er Jørgen Sando, leder for Bas Retail & Loyalty, og Øyvind Ertzaas, CEO i Stell.

Stells løsning lar kunder identifisere seg ved å tæppe mobilen mot en terminal. Da kan man for eksempel bli medlem eller identifisere seg i butikk med kun ett tæpp - revolusjonerende både for kunden og butikken!

Jørgen Sando, leder av Bas Retail & Loyalty, som hjelper retailere å skape mer lønnsomme og lojale kunder, forklarer at mange butikker har utfordringer med å konvertere kunder til medlemmer. Prosessen med å dele personlige detaljer, scanne QR-koder eller laste ned apper når man står i kassen er tungvint for både kunden og de ansatte. Stells løsning forenkler opplevelsen.

«Det tror vi vil føre til at flere blir medlem, flere vil oppleve verdien av poengene de tjener i lojalitetsprogrammet, og flere vil bli gjentakende kunder. Ergo mer fornøyde kunder, mer repeterende business og økt salg for butikkene,» sier Øyvind Ertzaas, CEO i Stell.

En personlig kundeopplevelse

Stells teknologi bruker Apple Wallet og Google Wallet, som betyr at kunden ikke behøver å laste ned noe. Man må heller ikke betale med Apple Pay eller Google Pay for å bruke Stell.

Med Stells løsning kan retailere tilby en mer personlig opplevelse. Hvis du tæpper ved inngangen til en butikk, kan du motta skreddersydd informasjon og tilbud. Butikker kan enkelt spore besøk og forstå kundenes atferdsmønstre, og se hvem som for eksempel har besøkt en butikk uten å handle, eller hva de har handlet. Man kan også bruke teknologien til å kommunisere med kunde når de er i nærheten, via geo fencing.

Se for deg at du jobber for en elektronikkforretning. Kunden din kommer inn i fysisk butikk.

  • Hun tæpper mobilen ved inngangen og får et personalisert dagens tilbud. Som takk for at hun har tæppet, er hun med i trekningen om en ny TV.
  • Fordi butikken har tilgang til kjøpshistorikk og preferanser, kan en salgsmedarbeider enkelt gi personlige råd.
  • Mens hun utforsker butikken og nærmer seg hvitevareavdelingen, mottar hun push-varsel med et personlig tilbud på kjøleskap basert på kjøps- og atferdshistorikk. Hun føler seg godt ivaretatt og oppdatert.
  • Hun finner det hun er på jakt etter, går til kassen og tæpper for enkel identifisering når hun skal betale.
  • Butikken har samlet verdifull kundedata og informasjon om kjøpsmønstre og atferd under besøket.

Sando forklarer: «Dette er et supert samarbeid for Bas, som har bred erfaring med å jobbe med lojalitet, personalisering og kundereiser. Vi bidrar med rådgivning rundt hvordan Stells løsning kan integreres i lojalitetsprogrammet for å løse painpoints vi vet mange retailere sliter med, som identifisering av kjøp i butikk. Vi vet hva som skal til for å ta kundereisen til nye høyder, og Stell leverer en utrolig spennende løsning som hjelper med dette.»

Bas Retail & Loyalty tilbyr skreddersydde løsninger og strategisk rådgivning for retail. Vårt mål er å hjelpe bedrifter til å øke lønnsomhet og utnytte markedsbudsjettet ved å få flere engasjerte og lojale kunder. Her kan du lese mer om hva vi kan hjelpe deg med.

Nå er tiden for å bygge gode løsninger

Det er en utfordrende tid for retailere, og enda tøffere kamp om kundene nå, sier Sando. Derfor er det viktigere enn noensinne å investere i løsninger som tilrettelegger for gode kundeopplevelser og sørger for at kundene kommer tilbake til nettopp deg.

«Skal man lykkes som retailer fremover, må man være frempå og tørre å prøve nye, innovative løsninger,» avslutter han.

Vil du vite mer om hva vi i Bas Retail & Loyalty kan hjelpe deg med, eller er du nysgjerrig på å teste Stell (www.getstell.com)? Ta kontakt med Jørgen Sando på +47 971 16 816 / jorgen.sando@bas.no!

Synes du dette var spennende å lese om? Få oppdatering om nye blogginnlegg og arrangementer fra Bas.


Andre artikler