Julekalendere for Pensjonistforbundet og Oris Dental

Kunde

Pensjonistforbundet

Prosjekt

Julekalendere for Pensjonistforbundet og Oris Dental

Tidspunkt

Desember 2021

Stadig flere bedrifter har julekalendere der de lodder ut premier for å skape engasjement, spre julestemning og få nye følgere. Og tallene viser at det funker, enten du er ute etter å belønne kundene dine eller bygge merkevare.

Oris julekalender


Slik fungerer julekalenderen

Deltakerne kan åpne en ny luke hver dag med innhold som du selv bestemmer, for eksempel quiz eller gode tilbud. Her kan du legge til tekst, videoer, bilder, informasjon om premier og hvordan vinnere trekkes. Du kan designe den slik du ønsker, enkelt integrere den på nettsiden din, og be kalenderen om å trekke vinnere automatisk. Mange promoterer kalenderen via daglige e-postpåminnelser – som også kan settes opp til å gå automatisk – og på sosiale medier.

Oris Dental ville belønne lojale følgere

Mens mange bedrifter har julekalendere for å øke følgerbasen sin på sosiale medier eller nyhetsbrev, ønsket den landsdekkende tannlegekjeden Oris Dental å gjøre noe litt annerledes. De ville tilby lojale kunder og følgere - de som allerede aktivt hadde en interesse for Oris Dental - noe unikt som en takk.

Derfor valgte vi å ikke annonsere for julekalenderen eller be deltakere om å nevne venner i kommentarfeltet for sjansen til å vinne. I stedet fortalte vi Oris Dentals følgere om julekalenderen i nyhetsbrev og i organiske poster på sosiale medier.

Oris julekalender 2

Sammen med Oris Dental lagde vi morsomme og informative spørsmål, designet kalenderen i deres visuelle profil, lagde animasjoner og poster til sosiale medier og administrerte trekning av vinnere.

Oris Dental delte ut 24 eksklusive premier som elektriske tannbørster og gavekort på tannbehandlinger.

Selv om målet ikke var å øke antallet påmeldte til nyhetsbrev, så vi likevel en økning på 20 % etter julekalenderen var avsluttet. Det er jo en fantastisk bonus!


Da kalenderen var avsluttet skrev vi en artikkel om spørsmålene flest svarte feil på, og er du nysgjerrig kan du lese den her.

Skjermbilde 2022 10 17 kl 16 44 34

Pensjonistforbundet ville spre glede i førjulstiden

Pensjonistforbundet ønsket å skape en morsom aktivitet med varierte spørsmål deltakerne kunne bryne seg på i desember, samtidig som de økte kjennskapen rundt sine tilbud og medlemsfordeler.

Ved hjelp av tekst, bilder og video lagde vi en kalender full av nostalgi, julestemning og informasjon om ulike medlemsfordeler og aktiviteter fra Pensjonistforbundet.

Kalenderen ble promotert gjennom nyhetsbrev, og en kombinasjon av organiske og promoterte innlegg i Pensjonistforbundets sosiale medier. I tillegg opplevde vi stor spredning fra deltakerne, med over 900 delinger i sosiale medier. Resultatet var over 9000 unike deltakere, og engasjementet holdt seg oppe gjennom hele perioden med minimalt frafall.

Til tross for at dette ikke var et krav for å delta fikk de tusenvis av nye påmeldinger til nyhetsbrevet. En stor andel av disse var ikke medlem i Pensjonistforbundet fra før av, noe som var veldig stas.

De ønsket å følge opp nye påmeldte og eksisterende medlemmer på forskjellige måter, og løste dette enkelt via e-postverktøyet IDA. Her kunne de skille mellom ulike kundegrupper og sørge for passende oppfølging av hver deltaker, og gjennomførte også en rekrutteringskampanje etter at kalenderen var ferdig.

Resultatet ble en kalender som skapte engasjement blant medlemmene og som nådde ut til mange nye potensielle medlemmer. Vi mottok en rekke positive tilbakemeldinger fra ivrige deltakere, noe vi synes er ekstra hyggelig!

Skjermbilde 2022 10 17 kl 16 43 19

Nysgjerrig på kalender? Vi kan hjelpe med alt!

Du velger selv hvor mye du er involvert i prosessen med å skape kalenderen. Noen har vi et tett samarbeid med gjennom hele perioden, andre leverer vi et helt ferdig produkt som kun godkjennes av kunden før lansering. Uansett hva du velger begynner vi prosessen med en prat om forventninger, ønsker og mål for kalenderen.

Vi skreddersyr designet så det står i tråd med deres visuelle profil og setter opp alle spørsmål, svar og premier. I tillegg tilpasser vi registrering etter ønske, så data og samtykker dere vil ha blir samlet inn. Det blir satt opp daglige påminnelser til deltakere om dagens luke dersom deltakerne ønsker å motta dette, og daglige rapporter til dere med dagens resultater. Spør oss på hei@bas.no!