Farmasiet skal bli mer personlige med Bas 💌

Kunde

Farmasiet

Prosjekt

Farmasiet skal bli mer personlige med Bas 💌

Tidspunkt

2023-2024

Bas hjelper nÄ Farmasiet, Norges stÞrste nettapotek, med Ä fÄ flere lojale og kommuniserbare kunder, og skape en personlig og enkel handleopplevelse.

Bilde prosjekter Bas

Personaliserte kundeopplevelser

Farmasiet tilbyr et stort utvalg apotek- og reseptvarer levert rett hjem, eller til et hentested. Man kan ogsÄ chatte med farmasÞyter for Ä fÄ tips og rÄd.

“Her er det et enormt potensial for Ă„ skape personaliserte kundeopplevelser, og vi i Bas mener det er helt riktig at Farmasiet Ăžnsker Ă„ fokusere pĂ„ nettopp dette”, sier JĂžrgen Sando, leder i Bas Retail & Loyalty.

Vi startet samarbeidet i august, og har hatt flere gode workshops for Ä kartlegge utfordringer og muligheter vi skal jobbe videre med. MÄlet er Ä fÄ flere lojale og kommuniserbare kunder, og skape en personlig og enkel handleopplevelse hos Farmasiet.

Dette har vi gjort sÄ langt

Vi startet med Ä kartlegge alle kundereisene Farmasiet har i dag, og gjorde en grundig innsiktsjobb for Ä skape en god forstÄelse av hvem kundene er. Deretter har vi sett pÄ potensialet i Ä arbeide med kundedata og personalisering, og utarbeidet et businesscase for Ä forankre en videre satsning pÄ personalisering og lojalitet.

Basert pÄ innsikt og kartlegging av kundereiser, har vi bidratt med justeringer i eksisterende kundereiser og identifisert og iverksatt nye touch points. Vi har ogsÄ laget nytt design for e-postmalene, med nye illustrasjoner og bilder som samsvarer med Farmasiet sin merkevare.


Noen av e-postene Bas har hjulpet Farmasiet med Ă„ lage og teste som en del av ulike i MA-lĂžp.


Silje Digerud, marketing manager digitalt salg i Farmasiet, sier samarbeidet har frem til nÄ gÄtt over all forventning.

«Bas er gode til Ä til Ä forstÄ vÄre behov og tilpasse initiativene ut ifra et realistisk mÄlbilde. I tillegg har det vÊrt imponerende hvor raskt dere har forstÄtt bransjen og ikke minst merkevaren Farmasiet.»

«Vi har store forventinger til samarbeidet, hvordan vi sammen kan kartlegge og definere hva og pÄ hvilken mÄte Farmasiet skal jobbe med personalisering og lojalitet. Her har vi allerede gjort et godt stykke arbeid i kartleggingsfasen,» forteller Digerud.

Testing og optimalisering

Som en del av samarbeidet har vi ogsÄ stort fokus pÄ testing og optimalisering av de endringene og nye touch points-ene vi har implementert. Det er fortsatt tidlig i lÞpet, men bÄde vi og kunden er spente pÄ Ä se resultatene dette vil gi. Oppdateringer kommer!

Fra venstre: JÞrgen Sando, leder i Bas Retail & Loyalty; Annette SandstÄ, social media manager i Farmasiet; Ida Helen Asmaro, MA-spesialist i Bas; og Silje Digerud, marketing manager digitalt salg i Farmasiet


Vi ser frem til veien videre

“Gjengen i Farmasiet er en engasjert og fremoverlent utfordrer i sin bransje, og en utrolig spennende kunde med stort potensial. Vi gleder oss derfor til videre samarbeid i 2024, med fokus pĂ„ marketing automation, kundeinnsikt, og strategi for videre arbeid med personalisering og lojalitet”, sier Sando.

Farmasiet er ogsÄ spente pÄ hva 2024 bringer: «Potensialet er enormt - det har vi et tydelig bevis pÄ i kartleggingsfasen og gjennom businesscaset Bas har definert for oss. Vi vet ogsÄ at disse mekanismene er avgjÞrende for Ä drive den veksten vi Þnsker i fremtiden, sÄ vi gleder oss til 2024 og hva vi skal utrette sammen,» smiler Digerud.