Eika har over 50 lokalbanker i Norge, fordelt over hele landet. For å styrke deres tilstedeværelse i digitale kanaler, jobber vi i Bas Kommunikasjon daglig med medieformidling, gjennomføring og optimalisering av kampanjer på blant annet Google og Facebook
Vi begynte med å legge en strategi for annonsering på Facebook og i Google Søk. Eika har en Google-konto med over 350 aktive kampanjer, så i første omgang var det viktig å sikre at denne var satt opp på en ryddig og ordentlig måte.
Deretter startet vi arbeidet med den løpende optimaliseringen for å sikre at vi nådde Eikas avkastningsmål.
I dag består vårt oppdrag i å sørge for strategisk kampanjeplanlegging i betalte kanaler på vegne av lokalbankene, samt drift og optimalisering av kampanjene – rett og slett sikre bankene synlighet og et konkurransefortrinn!
Testing er en viktig del av faget perfomance marketing, og handler om å gjøre systematiske forbedringer for å oppnå stadig bedre resultater.
Innhold og aktiviteter som fungerer for én bedrift fungerer nødvendigvis ikke for en annen - spesielt i bankverden. Derfor har vi derfor testet, testet og testet litt til, og sammen har vi funnet ut hva som får folk til å stoppe opp og klikke på annonsene.
For eksempel har vi testet Facebook-annonser med korte og konsise tekster, vs lengre og mer omfattende tekster. Dette forbedret resultatene på Eikas Facebook-annonser.
Vi har også testet ulike målgrupper for å finne ut hvem som trigges av annonsene.
I tillegg til performance marketing har vi også løpende leveranser som omfatter hele spekteret av byrå- og designtjenester. Vi bidrar med blant annet idéutvikling, konseptutvikling, nyhetsbrev, innholdsproduksjon, design, målgruppeutvelgelse, databehandling og selvsagt annonsering i digitale kanaler.
Du kan for eksempel lese mer om prosjektet hvilepuls med Eika Smålån her.
Kanaler vi har jobbet med for Eika:
Vi ønsker å gi en stor takk til Eika for tålmodigheten og tilliten. Takk også for at vi får jobbe med dere!