Masterclass i Customer Lifetime Value

06. des. kl. 09:00

306923484 471301771703098 2193247868772118416 n

Tid

06. des. 2022 09:00 - 16:00

Sted

Youngstorget 3 (inngang fra Pløensgate)

Mange selskaper kan ikke vise til økt lønnsomhet av markedsføringen sin.

Alle kunder behandles likt til tross for forskjeller i både verdi og engasjement. Bedrifter setter seg ikke relevante og målbare mål.

Du må kunne beregne verdien av kundebasen din og effekter av ulike strategier!

Denne Masterclass'en vil lære deg:

  • Hvordan du setter relevante nøkkeltall for kundearbeidet ditt
  • Hvordan du regner ut Customer Lifetime Value (CLV)
  • Hvordan du håndterer kundebasen din utifra verdi for å skape langsiktig lønnsomhet
  • Hvordan du gjør en verdisegmentering og hvilke strategier du bør ha for ulike segmenter, samt hvordan det er knyttet til Customer Lifetime Value
  • Gjennomgang av kundens livssyklus og hvordan den kan knyttes til beregningen av Customer Lifetime Value. Fokuset under Masterclass'en er at du skal tilegne deg praktiske ferdigheter. Du får verktøyene til å gå tilbake til din bedrift med sterke argumenter til ledergruppen og personer med økonomisk ansvar
306923484 471301771703098 2193247868772118416 n

Tid

06. des. 2022 09:00 - 16:00

Sted

Youngstorget 3 (inngang fra Pløensgate)

Program for dagen: 


09:00 - 09:30 | Velkommen og introduksjon

09:30 - 10:30 | Customer Lifetime Value & The Loyalty Effect
Målet med og effekten av et vellykket kundearbeid (CRM, CX, Lojalitet). Hvordan du skiller nøkkeltall for emosjonell lojalitet (X-data) og atferdslojalitet (O-data). Metoder for å kartlegge kundelojalitet. Gjennomgang av nøkkeltall som CLV, NPS, Retention, Churn, Duration og kundestrømmer. Slik får du nøkkeltall for CRM og Customer Experience.

10:30 - 10:45 | Pause

10:45 - 12:00 | Strategic Value Segmentation
Regn ut, definér og forstå verdisegmentene dine. Hvordan gjøre en kundeportefølje/desilanalyse som kombinerer inntekter, atferdsdata og tilfredshet. "80/20-regelen". Best Practice Caser fra ulike bransjer. Hvem er dine beste kunder? Hvordan kan vi få flere kunder med samme oppførsel? Har du mange inaktive eller til og med ulønnsomme kunder? Hvor er det største potensialet? Praktisk regneøvelse.

12:00 - 13:00 | Lunsj

13:00 - 13:30 | Strategier for å maksimere CLV basert på dine verdisegmenter
Hvordan håndtere ulike segmenter på ulike måter og med ulike mål. Påviste strategier for å maksimere CLV. Differensiert 'Value Proposition'. Lojaliserende konsepter og aktiviteter som fungerer.

13:30 - 14:00 | Case – praktisk øvelse

14:00 - 14:15 | Pause

14:15 - 15:15 | Kundens livssyklus - strategier og KPIer
Behandle kunder utifra en tidsakse og utifra ulike situasjoner. Beviste strategier for hvordan du kan påvirke inntekter i ulike faser. Definer din egen modell. Identifiser hvor du har både dine muligheter og utfordringer. KPIer

15:15 - 15:45 | Case – praktisk øvelse

15:45 - 16:00 | Oppsummering og konklusjon


Dette lærer du

  • Strategiske nøkkeltall for kundearbeid, definisjoner og hvordan du regner ut dette
  • Hvordan du finner nøkkeltall for CRM og CX og for atferdsmessig og emosjonell lojalitet
  • Hvordan du bruker nøkkeltall som grunnlag for kundestrategier og differensiert kundebehandling som øker lønnsomheten
  • Caser, regneeksempler, maler, øvelser og utprøvde modeller som du kan implementere på arbeidsplassen


Før Masterclass'en

Du vil bli bedt om å svare på noen spørsmål slik at Camilla kan forstå hvor du er i akkurat din bedrift. Du vil også få litt lesestoff som er grunnlag for diskusjoner og for å få mest mulig ut av dagen.

Om Camilla Cramner

Camilla har et bredt perspektiv på kunderelasjoner gjennom lang erfaring fra ledende stillinger innen kundelojalitet, markedføring, merkevare, kundeopplevelse og CRM/CVM hos store multinasjonale selskaper.

Camilla har for eksempel drevet en internasjonal satsing i Telia Company rundt Customer Value Management.

I dag driver hun LoyaltyFactory, som tilbyr opplæring, workshoper, strategier og løsninger innen CRM/CVM, CX og Customer Loyalty. 

Camilla er en engasjert foredragsholder og også nettverksleder for Markedsforbundets nettverk innen CRM, CX, Kundelojalitet.

Meld deg på