5 kule brands på Instagram

02. feb. kl. 10:56

Å skille seg ut i mengden har blitt en stor utfordring. Hva skal vi gjøre for å bli lagt merke til? Er det mye som skal til for å være annerledes og autentisk? La oss starte det nye året med å fremsnakke og bli kjent med andre merkevarer. Da kan vi fort bli inspirert og komme på ideer selv!

1. We are not really strangers

Denne merkevaren er et utrolig godt eksempel på noe som startet veldig enkelt og vokste til noe veldig stort. We are not really strangers begynte som et bildeprosjekt. Koreen Odiney tok bilder av fremmede mennesker og «street qoutes» som hun la ut på Instagram. Etter en stund lagde hun et kortspill som handler om å virkelig bli kjent med mennesker. Merkevaren fremstår som veldig autentisk og ekte, fordi Odineys prosjekt handler om uventede samtaler og tilfeldige vennskap, lagd ved hjelp av Instagram og fremmede mennesker.


2. Oslo Raw

Oslo Raw er «Skandinavias største plantebaserte kafékjede med kafeer, bakeri, kokebøker, kurs, podcast, hjemmelevering, nettbutikk og catering». Snakk om å spille på flere strenger og virkelig skille seg ut av mengden! En kafékjede som produserer podcast, tilbyr hjemlevering og kokebøker? Dette er et godt eksempel på tenking utenfor boksen, og Oslo Raw bygger en sterk merkevare gjennom alle disse aktivitetene.


3. Vallgatan 12

Vallgatan 12 er en butikk for mote, interiør og kunst i Gøteborg, men de har også laget et møtested for alle interesserte på internett. Her kan du bli inspirert og fristet til å kjøpe utrolig mye bare ved å gå gjennom Instagramen deres. De tagger produkter i bildene sine, som gjør at du får en følelse av at «de har alt» og det er lett å få lyst til å kjøpe produktene. De bruker Instagram Shopping, som også gjør det veldig lett å kjøpe produktene.


4. Estrid

Enda en svensk merkevare som klarer å skille seg ut. Estrid er et av få varemerker som tilbyr barberhøvler fri for animalske ingredienser, med 100 % veganske smørestriper. I løpet av noen få år har de ekspandert mye og selger produktene sine i fysiske butikker som H&M, og de tilbyr abonnement på barberhøvler. Estrid bruker morsomme memes og reels i markedsføringen sin, og har en fargekoordinert og attraktiv Instagramkonto, som gjør at de tiltrekker seg følgere.


5. Ganni Lab

Mange har sikkert hørt om klesmerket Ganni. Men visste du at de har en egen Instagramkonto som er dedikert til miljøvennlighet? De bruker Instagram til å fortelle om hvert skritt de tar mot en mer bærekraftig fremtid. På denne måten fremstår merkevaren autentisk og troverdig, akkurat det vi ser etter!


Hvis du har blitt inspirert til å friske opp din Instagramkonto etter å ha sjekket ut disse kule merkevarene, ta kontakt!

Ønsker du vite mer om Instagram, les også: 3 trender på Instagram i 2022

Synes du dette var spennende å lese om? Få oppdatering om nye blogginnlegg og arrangementer fra Bas.


Andre artikler