Bli kjent med Ida og hennes tanker om personalisert kommunikasjon

Av Hilde Haustreis

01. juni kl. 14:23


Bas bugner av flotte, flinke, mennesker som vi er veldig stolte av, og vi ønsker derfor at dere skal få lære litt mer om hvem vi er og hva vi sitter på av kompetanse.

I en av avdelingene finner du våre MA-spesialister, rådgivere og prosjektledere som jobber tett på kundene når det kommer til oppsett og utsendelse av både e-post og kundereiser. Vi har tidligere snakket med både Oddbjørg og Trine, så klikk deg gjerne inn her og bli litt bedre kjent med dem også.

Nå skal dere få møte Ida.

Ida har jobbet i Bas i snart seks år (og må ikke forveksles med MA-verktøyet IDA💻).

På disse seks årene har hun gjort utrolig mye forskjellig: hun startet som selger, og jobber i dag som leder for CRM-avdelingen; et team på syv personer.

I mellomtiden har hun vært utleid hos både Get og Eika der hun har jobbet med 1:1-kommunikasjon, utvikling av kampanjer, innhold, rådgivning og strategi. I hverdagen jobber hun både operasjonelt og tett på kunder, som kundeansvarlig, og med å videreutvikle både CRM-avdelingen og Bas Kommunikasjon.

La oss bli enda litt bedre kjent med Ida:

Hvorfor mener du det er viktig med 1:1-kommunikasjon?

Vi i Bas har som mål å redde verden fra irrelevant kommunikasjon, og for at vi skal kunne gjøre det er vi nødt til å hjelpe våre kunder med å sende mer målrettet kommunikasjon, og sette søkelys på det sikkert mange av dere har hørt før: Rett budskap til riktig tid.

Sluttkunden skal ikke tenke over at kommunikasjonen er tilpasset, det skal føles helt naturlig – det er da det funker.

Hva er det kuleste prosjektet du har jobbet på, og hvorfor?

For noen år siden fikk jeg i oppdrag å utvikle en multikanal-kampanje for en app som ønsket flere nedlastninger i det norske markedet. Vi var et team i Bas som jobbet med strategi, innhold, budskap og kommunikasjon til 1:1-kanaler og utendørsreklame. Alt skulle være gjenkjennbart uansett hvilken kanal kunden møtte merkevaren i. Det var utrolig gøy å utvikle en kundereise med så mange ulike kanaler, ettersom jeg vanligvis jobber mest med e-post og SMS.

Hva er ditt beste tips når det kommer til å drive med personalisert kommunikasjon?

Innsikt er et nøkkelord! Du må kjenne kundene dine og være nysgjerrig på hvordan de oppfører seg, hva de interesserer seg for og hva som kjennetegner ulike grupperinger av kundebasen din. Det er mye lettere å lage relevant kommunikasjon når du vet hvem du snakker til.

Personalisert kommunikasjon handler om å kjenne og bruke den dataen man har. Dersom man ikke har ressurser, kapasitet, eller vet hvordan man skal utnytte det – ta kontakt med oss i Bas, vi kan hjelpe deg med å ta i bruk og se de muligheter rundt den dataen du har.

Kjenn kundebasen din, og vit hvilke muligheter du har.

Vil du vite mer? Kontakt meg gjerne på ida.adreassen@bas.no dersom du har noen spørsmål.

Synes du dette var spennende å lese om? Få oppdatering om nye blogginnlegg og arrangementer fra Bas.


Andre artikler