Våre tjenester

Kundereise

Vi i Bas elsker å jobbe med kundereiser! Det er faktisk kjernen til alle produkter og tjenester vi leverer. Kort og godt jobber vi for å gjøre de lønnsomme kundene dine mer lojale og de mindre lønnsomme mer kostnadseffektive. For å kartlegge kundereiser går vi metodisk til verks gjennom noe vi kaller Bas-prosessen. Ofte består den av masse gule lapper, og ender i en hel haug av tiltak for at opplevelsen til sluttkunden skal bli så god som mulig. Her er en liten smakebit på hvordan vi jobber med kundereise:

  • Vi ser på kunden, og skaffer oss innsikt
  • Vi analyserer salg, volum og kundefrafall
  • Vi holder workshops, både internt og med kunden, hvor vi jobber med kommunikasjon og markedsføring
  • Vi bygger modeller og analyser (et must for å kunne lage datadrevne kundereiser)
  • Vi har ofte fokusgrupper for å kartlegge kontaktpunktene kunden har med deg
  • Og til slutt ender dette opp i en plan med konkrete tiltak, slik at du kan lage de beste kundereisene for dine kunder!

Det hele handler om å forstå hva som er viktig for dine kunder og hvor kunden møter deg. Kundereisen er bygget opp av veldig mange ulike situasjoner hvor han eller hun er i kontakt med produktene, tjenestene og kommunikasjonen bedriften din leverer. Klarer man å kartlegge alle disse enkelthendelsene så er man bedre rustet for å gi kunden den beste opplevelsen i alle de ulike enkeltsituasjonene kunden har med deg.

Vil du vite mer? Ta kontakt med Ida.