Informasjon er makt, og det fins få verktøy i vår moderne IT-verden som kan presentere informasjon like effektivt og forståelig som et dashboard. Data er det ikke mangel på, men vi i Bas vet at verdien i data ligger i å gjøre den om den til innsikt som hjelper deg å ta gode beslutninger. Da er et dashboard uvurderlig!
Vi tilbyr standardiserte dashboardrapporter for:
E-postkampanjer
Hva engasjerer? Når engasjerer det? Og hvem blir engasjert? Kombiner data fra dine e-postutsendelser med demografdata og forstå hvordan din bedrift kan treffe de riktige kundene. Mer enn bare e-postrapportering!
DM-kampanje
Kombiner data fra dine kampanjeutsendelser med demografdata og forstå hvordan din bedrift kan treffe de riktige kundene. Få fasiten på hva som har skjedd, hvordan det har skjedd og hvordan det kan bli bedre!
Profilrapporter
Få tilgang til Memento, Norges største database for demografdata og gjør profilanalyser på dine kunder. Dette er et analysedashboard der superbrukere kan lage sine egne profilanalyser. Trykk her for å lese mer om Memento.
Distriktsfordeling
Få stålkontroll på hvilke forhandlere eller butikker som har ansvar for hvilke distrikter. Rapporten kan ekspanderes med data som kjøretid, antall besøk, populasjonsdata og mer.
Hos oss får du unike rapporter, fordi vi tilfører våre egne datakilder på toppen av dine kundedata – det tar innsikten til nye høyder! Vi har et analyseunivers kalt Memento, med data på hele Norges befolkning. Alt fra klassisk demografidata som bosted, alder og kjønn, til data som forteller mer om atferd – for eksempel om kunden er impulsiv eller miljøbevisst.
Rapportene går raskt fra nice to have, til need to have!
Et dashboard er “en visuell fremvisning av den viktigste informasjonen som trengs for å oppnå ett eller flere mål; sammenstilt og ordnet på i ett bilde slik at informasjonen kan sees på et øyeblikk” Stephen Few (2006).
Dashboard henter data fra mange forskjellige kilder og samler disse på ett sted. Dette hjelper oss å se data i sammenheng og kunne berike dashboardet med korrekt, oppdatert informasjon. Da kan vi gjøre beslutninger raskere og mer strategisk.
Rapporter og dashboard har ingen verdi hvis ingen bruker det. Mange bedrifter har flere titalls rapporter med fantastisk datagrunnlag liggende ubrukt i en skuff, fordi rapportene er vanskelige å hente ut verdi fra.
Problemet ligger ofte i designet av dashboardet - det møter ikke brukernes forventninger. I Bas lager vi rapporter og dashboard som du og din bedrift faktisk vil bruke.
Vi er opptatt av balansen mellom å presentere den absolutt viktigste informasjonen og innsikten, og samtidig fortelle en historie.
Et dashboard er ikke lenger en statisk rapport, men et levende produkt med funksjonalitet. Dette betyr at rapporter krever et godt UX-design, fordi folk med ulik teknisk forståelse må kunne bruke og navigere rapporten, og selvsagt forstå innsikten.
Kort oppsummert: “Design matters”.
Vi i Bas bruker Power BI både internt og for å bygge rapporter for våre kunder. Power BI er et ledende verktøy for analyse, dashboard og rapportering. Det er en skybasert plattform for interaktiv rapportering, for alle!
Power BI har mange fordeler, og her er noen av disse:
Syns du dette var interessant? Les bloggen vår om 4 gode grunner til å ha et dashboard.
Har du spørsmål? Send oss en mail, eller sett opp en kjapp prat eller demo! Vi hjelper deg gjerne.