Våre tjenester

Analyse og innsikt

Hvorfor bygge kommunikasjonsstrategien din på prediktiv analyse?

Personalisering er avgjørende for å skille seg ut i dagens marked, og kunder i dag forventer mer enn «Hei, Navn!» i e-poster. Det holder derfor ikke å bygge kommunikasjon og markedsføringskampanjer på enkel kundehistorikk og magefølelse. Du bør vite hva som er de indre driverne til dine kunder når de handler, velger merkevarer og responderer på annonsering. Hva er de opptatt av? Er de impulsive eller rasjonelle? Er de opptatt av bærekraft? Når du har denne informasjonen om kundene dine, kan du bruke prediktiv analyse til å skreddersy kommunikasjon og kampanjer på 1:1-nivå. Ikke minst, definere og identifisere mest lojale og lønnsomme kunder og leads.

Ved å bruke dataene på en ny, smartere måte blir resultatet økt salg.

Få bedre innsikt i egne kunder med Fokus  

I Bas har vi data om hele Norges befolkning, og vi kan derfor hjelpe deg med å finne ut mye mer om dine kunder enn du tror du vet. Vi har utviklet adferdsbaserte modeller som gir oss svar hva som er de indre driverne for dine kunde når de handler, velger merkevarer og responderer på annonsering. Denne innsikten kan du bruke til å kommunisere langt mer personlig og relevant med dem.

Finn lønnsomme kunder ved bruk av scoring-modell  

En scoring-modell er en modell med ulike datavariabler, og gir deg en prioritert liste over kunder du bør kommunisere med og når. Scoring-modellen bidrar blant annet til å evaluere markedspotensialet og finne nye, lønnsomme kunder, oppnå mersalg eller å predikere hvilke kunder som har størst sannsynlighet for å slutte å handle hos deg. Vi hjelper deg med å lage en scoring-modell, samt utarbeider en strategi og rutiner for hvordan du bør kommunisere videre med kundene.    

Få flere kunder ved hjelp av en tvillinganalyse  

En tvillinganalyse er en analyse av dine kunder, der vi identifiserer såkalte tvillinger til disse. Disse tvillingene har høy sannsynlighet for å bli dine fremtidige kunder. Når du bestiller en tvillinganalyse fra oss, gir vi deg en prospektliste med data, slik som firmanavn, adresse, postnummer, biltype osv. Vi hjelper deg også gjerne med å kommunisere riktig mot disse prospektene.      

Berikelse av kundedata gjennom en dynamisk profilrapport

Vi hjelper deg med å berike dine kundedata slik at du oppnår en mer helhetlig profil for hver enkelt kunde. Dette kalles en dynamisk profilrapport. Kort fortalt gir vi deg flere datapunkter som mates inn i CRM-systemet ditt, slik at du får flere muligheter for å lage spissede kundesegmenter, og dermed bedre kundereiser.

Eksempler på datapunkter kan være: Er kunden impulsiv? Prisjeger? Hvilke merkevarer liker hen? Har kunden nok disponibel inntekt til å kjøpe tjenesten din? At profilrapporten er dynamisk, betyr at du alltid jobber med oppdaterte data. På den måten kan du gjøre beslutninger raskere og mer strategisk og gjøre et data-drevet valg av salgskanaler, mersalg aktiviteter og lojalitetstiltak.  Les mer om vårt unike Fokus-univers her.

Les mer om analyse og innsikt: