Komplett kommunikasjonsbyrå for Pensjonistforbundet
Tidspunkt2019 - i dag
Pensjonistforbundet er Norges fremste organisasjon for eldre. De ønsket et byrå til å bidra med idéutvikling, budskapsvinkling, tekstbearbeiding, innholdsproduksjon, design, målgruppeutvelgelse, databehandling og annonsering i fysiske og digitale kanaler, og valget falt på Bas.
Våren 2019 innledet vi i Bas et tettere samarbeid med Pensjonistforbundet. Det hele startet med å lage en helt ny og spisset kommunikasjonsstrategi. De ulike kommunikasjonsmålgruppene ble kartlagt, og det ble lagt strategier for hvordan man skulle kommunisere med de ulike målgruppene.
Gjennom 2020 og ut i 2021 har samarbeidet blitt ytterligere styrket, og i dag bidrar Bas som et komplett kommunikasjonsbyrå for Pensjonistforbundet.
De løpende leveransene omfatter hele spekteret av byrå- og designtjenester. Vi bidrar med blant annet idéutvikling, budskapsvinkling, tekstbearbeiding, innholdsproduksjon, design, målgruppeutvelgelse, databehandling og annonsering i fysiske og digitale kanaler.
Vi er ansvarlige for layout, design og tekstbearbeiding av ulike trykksaker, som årsberetninger, rekrutteringskampanjer, nyhetsmagasiner, informasjonsmateriell og opplæringshefter.
Bas er en aktiv rådgiver i planlegging og gjennomføring av ny SoMe-strategi, og bidrar til å løfte forbundets kompetanse og digitale tilstedeværelse. Vi produserer nye kampanjer og aktiviteter i sosiale medier ukentlig, for å promotere webinarer og podcaster, medlemsverving og forbundets politiske budskap. Her tar vi også i bruk virkemidler som filmer og animasjoner.
Bas jobber også med å styrke og videreutvikle Pensjonistforbundets visuelle profil. Blant annet har vi utarbeidet logo og visuell identitet for Plusspodden – Pensjonistforbundets egen podcast, og oppdatert logo og profilering i forbindelse med Pensjonistforbundets 70-års jubileum i 2021.
Bas er også rådgiver og pådriver for at merkevaren til Pensjonistforbundet skal fremstå tydeligere og mer offensiv.
For Pensjonistforbundet er det ekstra viktig å være synlige i ulike medier når det skjer ting i samfunnet som de engasjerer seg i. Et eksempel er trygdeoppgjøret der Pensjonistforbundet kjemper for å få tilbake forhandlingsretten på pensjon. I forbindelse med slike hendelser har Bas bidratt med informativ animasjonsfilm og både digitale og fysiske annonser i aviser og magasiner. Se animasjonsfilmen under: