Dette er Victoria đ
Selv om Victoria ikke har den lengste fartstiden i Bas sÄ har hun vÊrt med pÄ mye, jobbet med flere store kunder og fÄtt utelukkende gode tilbakemeldinger. Hun har vÊrt utleid til Varner i 6 mÄneder for Ä bidra til med kommunikasjonen der og har hjulpet kunder som Morrow Bank, RiksTV/Strim og Bilista med Ä bli mer personlige.
Vi i Bas driver jo med personalisert kommunikasjon. Hva betyr det for deg?
Hmm. Det betyr at vi lager kommunikasjon som oppleves relevant eller verdifull for kunden. De fleste i dag kan jo skrive «Hei, Victoria!», som teknisk sett er personalisering, men om budskapet ellers oppleves helt irrelevant eller forstyrrende har det ingen effekt. NĂ„r vi klarer Ă„ forutse hva kunden har behov for Ă„ vite, eller Ăžnsker Ă„ hĂžre, til rett tidspunkt, og med rett kanalmiks â det er da magien skjer.
Hva er det kuleste prosjektet du har jobbet pÄ, og hvorfor?
Jeg har vÊrt sÄ heldig Ä fÄ vÊre med pÄ mange spennende prosjekter allerede. Men om jeg skal velge ett, blir det prosjektet der vi assisterte Komplett Bank i overgangen til den nye merkevaren Morrow Bank. Min rolle var Ä planlegge og gjennomfÞre kommunikasjon for eksisterende kunder i forkant av, underveis og i etterkant av merkevareskiftet.
Hvorfor? Fordi det var en ny mĂ„te Ă„ tenke kundereise pĂ„ for min del. Det var spennende Ă„ utarbeide de ulike stadiene av reisen kunden skulle gjennom, fra praktiske hensyn og nĂždvendig informasjon, til merkevarebyggende aktiviteter og ikke minst Ă„ bygge tillit i alle ledd â og like spennende Ă„ fĂžlge med underveis pĂ„ om kundene responderte slik man forventet.
Hvorfor mener du det er viktig med 1:1-kommunikasjon?
Jeg mener det er viktig for bedrifter Ä jobbe aktivt med det for Ä holde seg konkurransedyktige. Kundens forventninger Þker stadig, og kampen om oppmerksomhet blir hardere. I tillegg ser jeg bare positive ringvirkninger: vellykket 1:1 kommunikasjon krever innsikt, som gir bedre forstÄelse av kundens behov og preferanser, som gjÞr det lettere Ä selge produkter og tjenester. I tillegg er det god sjanse for mer fornÞyde og lojale kunder.
Hva er ditt beste tips nÄr det kommer til Ä drive med personalisert kommunikasjon?
Det finnes ingen magisk formel. Mine beste tips er Ä prÞve seg frem, og minne hverandre pÄ Ä alltid snakke pÄ kundens premisser. FÞlg nÞye med pÄ hva som fungerer, og ha gode rutiner for Ä jobbe aktivt med Ä videreutvikle kommunikasjon.
Dette vet de fleste allerede, men alt for fÄ jobber aktivt med det. Det kan vÊre lett Ä se seg litt blind pÄ hva som er viktig for kunden nÄr man sitter sÄ tett pÄ. TÞr Ä stille hverandre de tÞffe spÞrsmÄlene: hvorfor gjÞr vi denne aktiviteten? Hva vil vi egentlig oppnÄ med den? Er det egentlig relevant for kunden?
Men kanskje viktigst av alt â ikke vĂŠr sĂ„ redd for Ă„ gjĂžre feil. TĂžr Ă„ prĂžve!
Vil du ta en prat med Victoria? Hun vil gjerne hĂžre fra deg đ„° Send en e-post pĂ„ victoria.olsson@bas.no!