Kurs: Diplomert CRM & Loyalty Manager

14. mai kl. 09:00

306942567 471301755036433 380709418722026562 n

Tid

14. mai 2024 09:00 - 15. mai 2024 17:00

Pris

12900,-

Sted

Youngstorget 3 (inngang Pløens gate)

Dette er kurset for deg som ønsker et helhetlig perspektiv på kunderelasjonsarbeid i en datadrevet, digital verden hvor kundeopplevelse (CX) blir stadig viktigere for kundens valg. Camilla Cramner, ekspert på kundeopplevelser og lojalitet, kommer til oss på Youngstorget for å holde kurset, og du vil sitte igjen med et diplom og nye kunnskaper om hvordan arbeid med CRM, CX og kundelojalitet kan styrke bedriften din.

Early bird-pris: 12 900 kr om du melder deg på før 18. april (original pris 14 900 kr) 💸

Det er kun 16 plasser, så meld deg på via skjemaet nederst på siden i dag.


👉 Om kurset

Digitalisering, globalisering og rask teknologisk utvikling gjør at makten har flyttet seg fra selskapene til kundene, kundelojaliteten synker og ny kundeatferd og forventninger har oppstått til deg som leverandør i en digital verden. Det har aldri vært viktigere enn nå å forstå dine kunder og å styrke dine eksisterende kunderelasjoner ved å jobbe mer kunde- og datadrevet. Denne opplæringen handler om hvordan du kan jobbe strategisk med CRM, CX og lojalitet for å maksimere verdien av dine kunderelasjoner. Du får et strategisk rammeverk og en tydelig metodikk, samt inspirasjon og læring fra andre deltakere.

306942567 471301755036433 380709418722026562 n

Tid

14. mai 2024 09:00 - 15. mai 2024 17:00

Pris

12900,-

Sted

Youngstorget 3 (inngang Pløens gate)

👉 Om kursholderen:
Camilla Cramner er gründer av LoyaltyFactory, og jobber som pedagog, rådgiver, konsulent og foredragsholder. Camilla har et bredt perspektiv på kunderelasjoner gjennom lang erfaring fra ledende stillinger innen kundelojalitet, markedsføring, merkevarebygging, customer experience og CRM/CVM hos store multinasjonale selskaper.

Hun har blant annet drevet en internasjonal satsing hos Telia Company rundt customer value management (CVM) inkludert marketing automation, next best action og analyser. Camilla bor og jobber i Sverige, men jobber internasjonalt.

Ikke minst har Camilla holdt flere workshops hos oss i Bas, med helt strålende tilbakemeldinger fra deltakerne! 🤩


👉 Kurset passer for:

Deg som ønsker å forbedre arbeidet med CRM og kundelojalitet og få en helhetlig forståelse av området og hvordan ulike deler henger sammen. Kanskje jobber du som markedsfører, CRM-spesialist, CRM-analytiker, CX-ansvarlig, ansvarlig for lojalitetsprogram eller marketing automation-spesialist.


👉 Målet med opplæringen er at du skal få:

  • Forståelse for hvordan arbeid med CRM, CX og kundelojalitet kan styrke virksomheten din
  • Forståelse av hvordan du setter de riktige målene/KPI-en, bruker CRM og lojalitetsarbeid og customer lifetime value (CLV)
  • Forståelse for hvordan CRM og CX fungerer utfyller hverandre og bør henge sammen
  • Verktøy, metoder og strategisk rammeverk for hvordan du kan jobbe med CRM og lojalitet, og implementere en kunde- og datadrevet måte å jobbe på for å drive lojalitet og lønnsomhet
  • Inspirasjon og beste praksis-caser


Program dag 1:

09:00 - 09:30 | Velkommen og introduksjon

  • Introduksjon
  • Mål, formål, forventninger


09:30 - 10:30 | Definisjoner og begreper

  • Definisjoner & begreper innen CRM, CX, kundelojalitet, CVM
  • Kundesentrisitet
  • To typer lojalitet: emosjonell og atferdsmessig
  • Viktigheten av å jobbe med X-data (erfaringsdata) og O-data (driftsdata) for å forstå lojalitet og lønnsomhet
  • Oppgave


10:30 - 10:45 | Pause


10:45 - 11:15 | Trender og miljø

  • En teknologirevolusjon driver frem en kunderevolusjon
  • Forstå kundelojalitet og nye drivere
  • Selskaper med verdens mest lojale kunder og hva som skiller dem fra andre
  • Oppgave


11:15 - 12:00 | Målsetting og de fire pilarene i strategiarbeid - strategisk rammeverk CRM og lojalitet

  • Gjennomgå hvorfor, hva hvordan
  • Introduksjon til de fire hovedpilarene: kundesentrisk verdisegmentering og kundestrategi; kundens livssyklus og kundereiser; omnikanal marketing automation; avansert analyse og AI


12:00 - 13:00 | Lunsj


13:00 - 14:00 | Nøkkeltall/KPI-er - kundens livstidsverdi og lojalitetseffekten

  • Fra produktportefølge til kundeportefølje
  • Strategiske nøkkeltall for kundearbeid helt til CLV, retensjonsrate, churn, NPS, m.m.
  • Lojalitetseffekten - oppgave


14:00 - 15:00 | Kundesentrisk verdisegmentering og kundestrategi - identifiser dine "royals and loyals"

  • Slik gjør du en customer base audit og forstår kundene dine i dybden, inkl. atferdsmessig og emosjonell lojalitet
  • 20 % av kundene dine står ofte for 80 % av inntektene - slik identifiserer du dem
  • Praktiske metoder for differensiering og hvordan skape handling basert på segmentering


15:00 - 15:15 | Pause


15:15 - 15:45 | Fremtidens lojalitetsprogram

  • Ulike lojalitetskonsepter
  • Fremtidens lojalitetsprogram


15:45 - 16:45 | Case value segmentering og kundestrategi

  • Case - vi bruker det vi har lært


16:45 - 17:00 | Oppsummering


Program dag 2:

09:00 - 09:30 | Velkommen og introduksjon

  • Rask repetisjon og refleksjon fra dag 1


09:30 - 10:45 | Kundens livssyklus og kundereiser - grunnlaget for proaktiv kommunikasjon

  • Forskjell mellom kundelivssyklus og kundereise og hvordan administrere disse
  • Faser i kundens livssyklus: onboarding, loyalty, retain, regain
  • Viktigheten av å jobbe med retensjon, churn management
  • Slik maksimerer du verdien og kundeopplevelsen i hver fase og beholder kunden over tid
  • Fra ad hoc til prosessbasert og automatisert kundedialog
  • Kundens livssyklus og kundestrømmer, kobling til KPI-er og CLV


10:45 - 11:00 | Pause


11:00 - 12:00 | Kundens livssyklus/kundereise - slik lager du din egen modell

  • Oppgave


12:00 - 13:00 | Lunsj


13:00 - 15:00 | Omnichannel marketing automation og prediktiv analyse/AI - teknologi og plattformer for automatisert, personlig kundekommunikasjon

  • Fra enkanal til multi-/omnikanal
  • Omnikanal - utgående og inngående med 360-graders syn
  • CVM og next best action - kundesentrisk kommunikasjon
  • Kundeanalyse: beskrivende, prediktiv og preskriptiv
  • Bruk tilfeller for prediktiv analyse og AI
  • Data og gjennomgang av ulike typer


15:00 - 15:15 | Pause


15:15 - 16:00 | Organisasjon og suksessfaktorer - CRM og lojalitet internt

  • Utfordringer og suksessfaktorer
  • Roller og kompetanse for å lykkes
  • Tverrfunksjonelt samarbeid, smidig arbeidsmetodikk


16:00 - 17:00 | Oppsummering

  • Hva tar jeg med meg tilbake?

👉 5/5 stjerner på hennes Masterclass om CLV ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

I 2023 holdt Camilla en heldags Masterclass om CLV på Youngstorget, med fantastiske tilbakemeldinger:

"Helt super dag. Så fint med enkel og forståelig teori, gode spørsmål og oppgaver, kunnskapsrik og erfaren fasilitator og veldig mange gode refleksjoner og tanker fra deltakerne"

"Utrolig relevant, nyttig og to the point. Akkurat det jeg håpet på!"

"Nyttig, inspirerende og konkret:) Supert at vi fikk helt konkrete tips med hvordan vi kan sette i gang!"

"Veldig bra. Nyttig input og veldig praktisk lagt frem av Camilla"

"Fikk med meg masse konkret som vi kan med oss tilbake og begynne med, i tillegg til overordnet strategisk input for langsiktig arbeid og arbeid ut mot resten av organisasjonen"

"Veldig bra, jeg håper å bli med på neste masterclass som Camilla skal holde hos dere!"


Meld deg på