Implementering av MA-systemet Agillic
Kundereiser
Agillic
Litt om prosjektet
Varner trengte støtte til å implementere et nytt markedsføringsautomatiseringssystem (MA-system), Agillic. Utfordringen lå i å redusere manuelle arbeidsoppgaver og samtidig sørge for at medlemmene i de ulike kundeklubbene fikk mer relevant og personlig tilpasset kommunikasjon.
Prosjekt
Personalisert kundedialog
Kunde
Varner
Tidspunkt
Vinteren 2017
Implementering av Agillic
Som samarbeidspartner med Agillic bistod vi Varner med både teknisk oppsett og integrasjon av datastrømmer mellom systemene. Prosjektet omfattet oppskalering av automatiserte kundedialoger i fem land og på tvers av åtte forskjellige fordelsprogrammer for motekjedene Cubus, Dressmann, Dressmann XL, Bik Bok, Carlings, Volt, Urban og WOW.
Vi har også bidratt med CRM-strategi, analytiske modeller, analyse, design av e-postmaler, innhold og drift av den tekniske plattformen. Sammen med kunden gjennomførte vi et pilotprosjekt med bruk av kunstig intelligens (AI) for å optimalisere kommunikasjonen ytterligere. Dette skapte verdifulle læringsmuligheter for både oss og Varner.
Resultat
Implementeringen av Agillic resulterte i en betydelig reduksjon av manuelle oppgaver, samtidig som Varner kunne tilby mer relevant og målrettet informasjon til sine kundeklubbmedlemmer.
Reduksjon
i manuelle oppgaver
Relevant
kommunikasjon