top of page

Ny kundereise for Norsk Rikstoto

Marketing automation

Kundereiser

Ny kundereise for Norsk Rikstoto
Litt om prosjektet

Norsk Rikstoto opplevde at mange nye kunder registrerte seg uten å
komme i gang med spillene. I tillegg manglet de nødvendige samtykker
for videre kommunikasjon med nye kunder, noe som gjorde det vanskelig
å følge opp og engasjere dem over tid. Dette resulterte i høy churn,
særlig blant de som ikke deltok i sitt andre spill innen seks uker.

Prosjekt

Ny kundereise

Kunde

Norsk Rikstoto

Tidspunkt

2023

Personalisert on-boarding

Bas Kommunikasjon tok utgangspunkt i å forstå kundereisen til nye spillere og samarbeidet med Norsk Rikstoto for å utvikle en personalisert onboarding-prosess.

Vi produserte personaliserte videoer som del av onboarding-løpet, basert på ulike kriterier som ga hver kunde en skreddersydd opplevelse.

Totalt ble det produsert 12 ulike varianter av videoene. I tillegg utviklet vi en interaktiv samtykke-gif for å oppfordre kundene til å fullføre sin profil og gi samtykke til videre kommunikasjon.

Her kan du se en av videoene vi lagde: https://play.seen.io/v/Jd2PD/

Ny kundereise for Norsk Rikstoto

Resultat

Gjennom denne tilpassede tilnærmingen klarte vi å redusere churn med 10 %, og antall samtykker økte med hele 35 %. Norsk Rikstoto fikk en mer engasjerende kundereise som både fanget oppmerksomheten til nye spillere og sikret en høyere grad av lojalitet.

10%

Reduksjon i churn

35%

Flere samtykker

Ny kundereise for Norsk Rikstoto

Relevante caser

Marketing automation

Agillic

Implementering av ny MarTech-stack for NITO

NITO ønsket å oppgradere sin MarTech-stack for å bedre håndtere kundedata og levere mer personaliserte opplevelser til sine medlemmer.

Marketing automation

Innhold

Lansering og kommunikasjonsstrategi for Bilista

Bilista ønsket å lansere en ny app som samlet alt bilrelatert på ett sted, men som en startup trengte de hjelp med å sette opp en effektiv lanseringsstrategi.

bas-logo-brun.png
Vi vil gjerne høre fra deg
Trenger du å sparre med oss om et konkret problem? Vi er så lutter øre! Møt oss på en kaffe, ring oss eller send oss en mail, så tar vi det derfra.
bottom of page