Ny kundereise for Norsk Rikstoto
Marketing automation
Kundereiser
Litt om prosjektet
Norsk Rikstoto opplevde at mange nye kunder registrerte seg uten å
komme i gang med spillene. I tillegg manglet de nødvendige samtykker
for videre kommunikasjon med nye kunder, noe som gjorde det vanskelig
å følge opp og engasjere dem over tid. Dette resulterte i høy churn,
særlig blant de som ikke deltok i sitt andre spill innen seks uker.
Prosjekt
Ny kundereise
Kunde
Norsk Rikstoto
Tidspunkt
2023
Personalisert on-boarding
Bas Kommunikasjon tok utgangspunkt i å forstå kundereisen til nye spillere og samarbeidet med Norsk Rikstoto for å utvikle en personalisert onboarding-prosess.
Vi produserte personaliserte videoer som del av onboarding-løpet, basert på ulike kriterier som ga hver kunde en skreddersydd opplevelse.
Totalt ble det produsert 12 ulike varianter av videoene. I tillegg utviklet vi en interaktiv samtykke-gif for å oppfordre kundene til å fullføre sin profil og gi samtykke til videre kommunikasjon.
Her kan du se en av videoene vi lagde: https://play.seen.io/v/Jd2PD/
Resultat
Gjennom denne tilpassede tilnærmingen klarte vi å redusere churn med 10 %, og antall samtykker økte med hele 35 %. Norsk Rikstoto fikk en mer engasjerende kundereise som både fanget oppmerksomheten til nye spillere og sikret en høyere grad av lojalitet.
10%
Reduksjon i churn
35%
Flere samtykker