top of page

Implementering av ny MarTech-stack for NITO

Marketing automation

Agillic

Implementering av ny MarTech-stack for NITO
Litt om prosjektet

NITO ønsket å oppgradere sin MarTech-stack for å bedre håndtere kundedata og levere mer personaliserte opplevelser til sine medlemmer. De trengte en robust og fleksibel løsning som kunne samle data fra flere kanaler, og gi dem muligheten til å skape mer målrettet og engasjerende kommunikasjon.

Prosjekt

Ny MarTech-stack

Kunde

NITO

Tidspunkt

2022

Ny MarTech-stack

Bas Kommunikasjon bistod NITO med å velge og implementere en ny MarTech-stack. Valget falt på Agillic for marketing automation og Tealium som Customer Data Platform (CDP).

Etter en vellykket overgang fra deres tidligere system til Agillic, sørget vi for en sømløs integrering med Tealium. Dette gjorde det mulig for NITO å samle inn og analysere medlemsdata mer effektivt, og bruke denne innsikten til å levere mer målrettet kommunikasjon.

Vi gjennomførte også et kundereiseprosjekt hvor vi kartla alle kontaktpunkter med medlemmene, tegnet opp nye kundereiser og optimaliserte innholdet.

Implementering av ny MarTech-stack for NITO

Resultat

Ved å kombinere Agillic og Tealium har NITO fått en kraftig løsning som gir dem muligheten til å personalisere medlemskommunikasjonen på et helt nytt nivå. Dette har ført til økt engasjement blant medlemmene, samt en forbedret og mer sammenhengende medlemsopplevelse.

Økt

engasjement

Forbedret

medlemsopplevelse

Implementering av ny MarTech-stack for NITO

«Vi valgte Bas fordi de tilbyr mer fleksibilitet og ikke binder oss til én spesifikk leverandør. Vi ønsket en nøytral sparringspartner som fokuserer på kommunikasjon og kundereiser, ikke bare tekniske løsninger. Som de selv sier: ‘Et MA-verktøy har ingen verdi i seg selv – det er hva man gjør med det som teller.’ Målet vårt er å bli mer personaliserte og datadrevne i vår markedskommunikasjon, og det var viktig å ha en partner som både kan være en nøytral rådgiver og samtidig har et sterkt kundereiseperspektiv. Vi valgte også en ‘best of breed’-tilnærming fremfor store suiteløsninger som ofte tar lang tid å implementere. Bas kjente oss fra før og visste at vi var sterke på kommunikasjon.»

Gro Beate Bortne

CRM-ansvarlig, NITO

Relevante caser

Marketing automation

Kundereiser

Utleie av CRM-spesialister til Amedia

Amedia trengte å forbedre sin kundereise for å øke engasjementet blant abonnentene sine og redusere churn.

Marketing automation

Kundereiser

Kundereiseoptimalisering for Farmasiet

Farmasiet ønsket å forbedre sin kundereise for å skape sterkere lojalitet og mer personaliserte handleopplevelser.

bas-logo-brun.png
Vi vil gjerne høre fra deg
Trenger du å sparre med oss om et konkret problem? Vi er så lutter øre! Møt oss på en kaffe, ring oss eller send oss en mail, så tar vi det derfra.
bottom of page