top of page

Konseptet «Gled en som gruer seg til jul»

Innhold

Konsept

Konseptet «Gled en som gruer seg til jul»
Litt om prosjektet

Juleaksjonen er en av de viktigste inntektskildene til Kirkens Bymisjon. Men i 2010 var resultatene lavere enn forventet. For å snu trenden måtte vi tenke nytt om innsamling og møte giverne i riktige kanaler.

Prosjekt

«Gled en som gruer seg til jul»

Kunde

Kirkens bymisjon

Tidspunkt

Hvert år siden 2011

Økt engasjement

Sammen med Kirkens Bymisjon la vi en ny strategi for aksjonen. Målet var å øke inntektene, rekruttere flere og yngre givere, samt øke engasjementet for Kirkens Bymisjons arbeid i rus- og gatemiljøene i Norge.

Sentralt i strategien var analyse og innsikt, segmentert kommunikasjon og en helhetlig og langsiktig plan for å bygge lojalitet blant giverne.

Strategiarbeidet førte frem til kampanjen «Gled en som gruer seg til jul» – et konsept som er lett å kjenne igjen og som kan leve i mange år. Kampanjen tar i bruk alle kanaler og treffer målgruppene der de er, både fysisk og digitalt.

Kampanjen gjør at Kirkens Bymisjon hvert år kan gi flere i rus- og gatemiljøene i Norge et tilbud om middag og sosialt fellesskap.

Konseptet «Gled en som gruer seg til jul»

Resultat

«Gled en som gruer seg til jul» har satt nye rekorder for Kirkens Bymisjon hvert år siden 2011. Mange julegivere har også blitt faste givere og støtter Kirkens Bymisjon gjennom hele året.

• 277 % økning i respons fra nye målgrupper
• Første året økte avkastningen fra 102 % til 480 %
• Kampanjen har vunnet gull på Max Marketing Mix og Annonsørforeningens ANFO Awards
• Kampanjen ble også kåret til årets innsamlingsaksjon av Innsamlingsrådet
• Kampanjen fikk sølvmedalje i International ECHO Awards

Gull

Max Marketing Mix

Sølv

International ECHO Awards

Konseptet «Gled en som gruer seg til jul»

Relevante caser

Innhold

Videoer

Videoer, landingssider og artikler for Oris Dental

Oris Dental ønsket å gjøre behandlingssidene sine mer informative og engasjerende med videoer, artikler og SEO-optimaliserte landingssider.

Video

Innhold

Redningsvestkampanje for Pensjonistforbundet

Over halvparten av alle som drukner i Norge er menn over 60 år. Mange av dem er erfarne sjøfolk som ofte tenker at redningsvest ikke er nødvendig.

bas-logo-brun.png
Vi vil gjerne høre fra deg
Trenger du å sparre med oss om et konkret problem? Vi er så lutter øre! Møt oss på en kaffe, ring oss eller send oss en mail, så tar vi det derfra.
bottom of page