Kundereiseoptimalisering for Farmasiet
Marketing automation
Kundereiser
Litt om prosjektet
Farmasiet, Norges største nettapotek, ønsket å forbedre sin kundereise for å skape sterkere lojalitet og mer personaliserte handleopplevelser. De hadde behov for en strukturert innsikt i hvordan de kunne kommunisere mer effektivt med sine kunder, samt utnytte kundedata bedre i sin marketing automation.
Prosjekt
Kundereiseoptimalisering
Kunde
Farmasiet
Tidspunkt
2023
Kartlegging av kundereise
Bas Kommunikasjon startet med å kartlegge Farmasiets eksisterende kundereiser og gjorde en grundig innsiktsjobb for å forstå potensialet i kundedataen og CRM-systemet. Bas justerte og optimaliserte eksisterende kundereiser, satte opp nye automatiserte løp, og utviklet interessegrupper som gjorde det mulig å være enda mer målrettet i kommunikasjonen. I tillegg laget vi nytt design for e-postmaler som samsvarte med Farmasiets merkevare og optimaliserte innholdet.
Resultat
Resultatet er mer personlige og effektive kundereiser som er tett knyttet til kundedata, noe som har ført til en økning i lojalitet og bedre kundeopplevelser. Med Farmasiets nye dataplattform jobber vi kontinuerlig med å utvikle enda mer presis og målrettet kommunikasjon, basert på blant annet kjøpsdata, for å skape enda sterkere relasjoner til kundene.
Økt
lojalitet
Bedre
kundeopplevelser