top of page

Konseptet “Hvilepuls” for Eika Smålån

Konsept

Innhold

Vi lagde videoer til kampanjen
Litt om prosjektet

Eika, med sine rundt 50 lokalbanker spredt over hele Norge, ønsket å øke salget av Eika Smålån blant eksisterende kunder. Målet var å skape et unikt konsept som skilte seg tydelig fra konkurrentene og som også formidlet Eikas verdier og profil. Eika ønsket at kampanjen skulle fremheve deres personlige rådgivning og lokal forankring, noe som skaper trygghet hos kundene.

Prosjekt

Konseptet "Hvilepuls"

Kunde

Eika

Tidspunkt

Høsten 2020

Hvilepuls

I prosjektet for Eika hadde vi som mål å øke salget av Eika Smålån blant eksisterende kunder. Vi utviklet konseptet «Hvilepuls», som formidlet hvordan økonomisk kontroll kan gi mer ro i hverdagen.

For å skape en helhetlig opplevelse designet vi en egen logo og visuelle elementer som ble brukt i alle kanaler, og produserte en kampanjefilm som ble vist i sosiale medier og i lokalbankene.

Alle uttakene skulle utstråle varme og positivitet, til tross for at temaet kan være vanskelig for mange. Kampanjen spilte på Eikas styrke som en personlig og lokalt forankret aktør, noe som skapte trygghet for kundene.

Her kan du se kampanjefilmen

Resultater

Kampanjen ble lansert i mars 2021, og selv om de konkrete salgstallene ikke ble delt, viste andre nøkkeltall at kampanjen var svært effektiv:

50%

økning i CTR

38%

lavere CPC

Kreative kampanjeutforminger
Relaterte caser
Bas presenterer marketing automation
Innhold Konsept
Konseptet «Gled en som gruer seg til jul»

«Gled en som gruer seg til jul» har satt nye rekorder for Kirkens Bymisjon hvert år siden 2011, og har vunnet gull Max Marketing Mix og ANFO Award.

Bas presenterer marketing automation
Innhold Strategi
Utleie av innholdsrådgiver til FINN

FINN.no ønsket bistand til å planlegge, produsere og distribuere thought leadership-innhold rettet mot sine bedriftskunder innen to viktige vertikaler – FINN jobb og FINN motor.

bas logo
Vi vil gjerne høre fra deg
Trenger du å sparre med oss om et konkret problem? Møt oss på en kaffe, ring oss eller send oss en mail, så tar vi det derfra.
bottom of page