Lansering og kommunikasjonsstrategi for Bilista
Marketing automation
Innhold
Litt om prosjektet
Bilista ønsket å lansere en ny app som samlet alt bilrelatert på ett sted, men som en startup trengte de hjelp med å sette opp en effektiv lanseringsstrategi. De hadde behov for et enkelt, brukervennlig marketing automation-system og en kommunikasjon som kunne sikre en vellykket introduksjon på markedet og løpende dialog med brukerne.
Prosjekt
Lansering og kommunikasjonsstrategi
Kunde
Bilista
Tidspunkt
2023
Nytt MA-system og strategi for kommunikasjon
Bas Kommunikasjon satte opp et brukervennlig marketing automation-system (MA) som var tilpasset Bilistas behov. Vi designet e-postmaler og utviklet en helhetlig kommunikasjonsstrategi som fokuserte på e-postmarkedsføring som eneste kanal. Målet var å skape en interaktiv dialog med kundene og innhente innsikt om produktopplevelsen for å kunne videreutvikle appen basert på brukernes behov.
Resultat
Vår strategi førte til over 170 000 nedlastninger av Bilista-appen i Norge. Gjennom målrettet e-postmarkedsføring har vi hjulpet Bilista med å skape en kontinuerlig og engasjerende dialog med brukerne, og resultatene har vært en suksess.
170 000
app-nedlastninger