top of page

Lansering og kommunikasjonsstrategi for Bilista

Marketing automation

Innhold

Lansering og kommunikasjonsstrategi for Bilista
Litt om prosjektet

Bilista ønsket å lansere en ny app som samlet alt bilrelatert på ett sted, men som en startup trengte de hjelp med å sette opp en effektiv lanseringsstrategi. De hadde behov for et enkelt, brukervennlig marketing automation-system og en kommunikasjon som kunne sikre en vellykket introduksjon på markedet og løpende dialog med brukerne.

Prosjekt

Lansering og kommunikasjonsstrategi

Kunde

Bilista

Tidspunkt

2023

Nytt MA-system og strategi for kommunikasjon

Bas Kommunikasjon satte opp et brukervennlig marketing automation-system (MA) som var tilpasset Bilistas behov. Vi designet e-postmaler og utviklet en helhetlig kommunikasjonsstrategi som fokuserte på e-postmarkedsføring som eneste kanal. Målet var å skape en interaktiv dialog med kundene og innhente innsikt om produktopplevelsen for å kunne videreutvikle appen basert på brukernes behov.

Lansering og kommunikasjonsstrategi for Bilista

Resultat

Vår strategi førte til over 170 000 nedlastninger av Bilista-appen i Norge. Gjennom målrettet e-postmarkedsføring har vi hjulpet Bilista med å skape en kontinuerlig og engasjerende dialog med brukerne, og resultatene har vært en suksess.

170 000

app-nedlastninger

Lansering og kommunikasjonsstrategi for Bilista

Relevante caser

Video

Innhold

Redningsvestkampanje for Pensjonistforbundet

Over halvparten av alle som drukner i Norge er menn over 60 år. Mange av dem er erfarne sjøfolk som ofte tenker at redningsvest ikke er nødvendig.

Marketing automation

Kundereiser

Ny kundereise for Norsk Rikstoto

Norsk Rikstoto opplevde at mange nye registrerte seg uten å begynne å spille, og at de manglet samtykke til videre kommunikasjon med nye kunder.

bas-logo-brun.png
Vi vil gjerne høre fra deg
Trenger du å sparre med oss om et konkret problem? Vi er så lutter øre! Møt oss på en kaffe, ring oss eller send oss en mail, så tar vi det derfra.
bottom of page