Av
02. feb. kl. 10:56
Det fins så utrolig mye forskjellig innhold man kan lage til Instagram! Du bør sørge for at innholdet føles relevant til bedriften din, men ellers er det ikke mange regler. Prøv deg fram og se hvilket innhold følgerne dine setter pris på.
Jo mer interaksjon du klarer å skape med følgerne dine, jo mer synlig vil innholdet ditt bli for dem og andre. Derfor er det lurt å bruke funksjoner som spørsmål, poll og quiz i story, og stille spørsmål i postene dine for å få kommentarer.
@klarna skaper engasjement med en this or that
Spørsmålsrunde hos @sultnegutter
Ikke en bedrift, men en Instagrambruker som tester en challenge
@jenniewallden spør følgerne sine hvilket innhold hun skal dele
@byggmester_haagensen viser frem arbeidet sitt i før- og etterbilder
Story takeover hos @heifredag
@sedir deler sine favorittkontoer
@klarna deler et meme
Husk at du ikke alltid trenger å finne opp kruttet på nytt. Ta en titt på gamle organiske poster eller annonser som har gjort det bra, og bruk dem om igjen med en liten tvist. Og du, det er også lov å la seg inspirere av poster fra andre bedrifter. Lykke til!
Synes du dette var spennende å lese om? Få oppdatering om nye blogginnlegg og arrangementer fra Bas.